Monday, September 29, 2014

BILA STRESS



Stress!Tu je yang ade dalam fikiran separa sedar aku ni.. Malam sampai pukul 4 pagi lah tak boleh tido. Stress kalini mengalahkan stress masa nak final exam dekat uitm dulu.Kenapa ni yad?Sempena umur yang makin bertambah, perjalanan hidup pun makin berat. cewahhh ayat tak nak kalah.Tapi betul ape... Kadang-kadang bila pikir pasal stress boleh berubah muka..




Fuh tibe pulak stress rambut jadi blonde mata jadi kaler biru bagai. Propa sangat. Hahahaha. 

Takde laa strss tu biasa lah, sebenarnya yang penting cara kita nak atasi segala stress tu. Kalau strss pastu dok pikir je lelame botak kepale, muke pun berkedut, badan pun busuk. eh? ahahah. So, no no no no... 

So disebabkan aku stress sekarang ni, aku takde lah gila meroyan sampai tahap taknak makan dan terjun bangunan. Aku kan dah matang. wahaha. Jadi seperti biasa time ni lah kite kenal siapa sahabat kiite. Cewahhh.Aku pun dengan pantas capai fon "Wei, vacation please. Stress." dan kawan aku pun confirm reply "Let's" wahaha. See? Aku masih punya sahabat. ahaha. Terus tanya aku nak pi mana. Booking hotel terus okayyyyy. SO next week ma vacation bro. Padehal pd je pon. *thanks fara iloveyou.Lepatu aku masih lagi stress, pegi rumah kawan sorang ni. Dia kawan kepada kawan aku sebenarnya. Tapi aku kan poyo sume aku kawan. 
ehehe. 

So mintak die cerita hindustan kengkonon nak layan feel la..Ahaha.Sampai je, kawan aku ni tanya sikit aku cerita je teros meleleh2 air mata. ahahaha comel je. eh? ahaha. Nagis2 cerita, dia pun willing to dengar and bagi nasihat. ahhh lega rasanya :') Esok tu paling klimaks la, aku tahap stress marah2 orang. Sekali kena sound dengan tunang daaa. "Dah kenapa perangai jadi cmni?" Teros dapat ceramah agama percuma, ahaaha. SO aku pun biasa lah, kan aku tunang yang solehah. Dengar sambil menangis yang gila2 punya, ahahaha. 


Jadi balik tu aku pun duduk diam sekejap. Solat. Ahhh lega. mungkin, mungkin jiwa aku kosong. Banyak sangat syaitan ganggu. Aku kena harus banyak muhasabah diri. Harus!Kadang-kadang hidup ni tka boleh pikir baran sendiri je, baran orang lain pun kena kena tahu juga. ehekk. So, Mungkin dengan cara meluahkan perasaan dekat kawan-kawan, pergi bercuti dengan kengkawan dan cara paling bagus pergi solat. Mengaji sikit. dan paling penting bawak2 bersabar sikit. ehehhee. ok ye, selamat beramal. ehehe


mari sini sekejap :)

No comments:

Post a Comment