Sunday, May 25, 2014

Pendosa

Assalamualaikum blog..

Harini aku belajar sesuatu. Its about "kesabaran." Aku ni dikategorikan orang yang tak berapa nak sabar. Kuat melenting. Cepat marah. And other thing is aku berfikiran yang sangattt negatif.

Bila kena marah dengan bos, sikit2 aku betah jugak ape yang dia cakap tapi aku kawal lah sebab ofis kan. and aku ni sape je. huhu.
Dengan sape2 pun lah. Cepat je nak panas hati.

Then tiba2 aku terbukak blog maria elena, dia cakap tentang sabar. Then i realised, betul lah.. Macam mana allah yang maha besar boleh sabar melihat kita bila mana kita banyak melakukan dosa, bila mana allah sabar dan bagi peluang bila mana kita terlupa akan dia. Haihh. Im such a big sinner. (Ampunkan aku ya allah)

Aku ni kadang2 dah termarah orang rasa bersalah tu tetap ada. Tapi yelah kita manusia tak lari dari kesilapan. Tapi aku tetap akan paksa diri aku untuk sabar. Untuk jadi yang terbaik di mata Allah.

Kadang2 bila jalan2 aku renung jugak langit. Sebak tu nanti mesti datang, kenang balik dosa dosa yang banyak. Tapi allah bagi peluang, allah masih tutup aib kita.

Kebelakngan ni keluarga aku banyak di uji. Dekat situ aku tengok diri aku, betapa jahat sebenarnya aku ni. Haih.

Moga aku sempat bertaubat, moga aku dijauhi fitnah dunia, fitnah kubur, fitnah dajjal .
Lindungi aku ya allah di dunia dan akhirat.

Aminnnn :'(

p/s dunia dah akhir zaman, perbanyak baca surah al-kahfi supaya kita dijauhkan dari fitnah dajjal.

mari sini sekejap :)

No comments:

Post a Comment